ZANIMIVOSTI IZ MEDICINEIzognimo se prehladom in tesnobi – z dobro telesno zdržljivostjo in gibanjemKaj potrebuje diabetik, kadar ga vendarle muči prehlad ali gripa:• termometer• protibolečinsko sredstvo• sirup proti kašlju ali pastile za grlo (brez sladkorja)• pršila za pomoč ob zamašenem nosu (ob tem ne pozabimo, da tudi dekongestivi brez sladkorja lahko povzročijo zvišanje ravni glukoze v krvi)• testne lističe za preverjanje ketonov v urinu• dodatne testne lističe in lancete za merjenje ravni glukoze v krvi• dodaten insulin in pripomočke• komplet z glukagonom za nujne primere• lahko hrano z ogljikovimi hidrati• 3 litre tekočine na dan• sveže iztisnjen limonov sokPREHLAD ODGANJAMO tudi z napitkom za boljši imunski sistem – limonado z ingverjem: sočno limono ožmemo in z njo prelijemo koščke ingverja (približno tri centimetre ingverjeve korenine naribamo ali nasekljamo). Pustimo, da se okusa povežeta, in prelijemo s toplo vodo.Strokovni pregled: Rosanda Drufovka, dipl. m. s. Že leta 2011 je v znanstveni reviji British Journal of Sports Medicine izšel članek o raziskavi okužbe zgornjega dela dihalnih poti. V njej so 12 tednov spremljali 1002 odrasla (stari od 18 do 85 let, 60 % žensk in 40 % moških) – pogostnost aerobne aktivnosti (enkrat ali vsaj petkrat na teden) in stopnjo telesne zdržljivosti (rečemo ji tudi kondicija) so primerjali s številom dni, ko so zboleli za vnetjem zgornjih dihalnih poti, in resnostjo simptomov. Ugotovili so, da sta zaznana telesna zdržljivost in pogostnost aerobne vadbe pomembno povezani z manjšim številom dni prehlada in drugih simptomov, značilnih za zimsko in jesensko obdobje gripe in prehladov.Pri ljudeh s katero od kroničnih bolezni se pogosto prezre in ne zdravi tesnoba. Slaba volja, nerazpoloženost, razdražljivost in prevelika zaskrbljenost se lahko razvijejo v hujšo in kronično obliko tesnobe. Raziskovalci so z metaanalizo več študij (v njih je sodelovalo skupno 2914 bolnikov) odkrili, da telesna vadba pomaga odpravljati simptome tesnobe pri mnogo bolnikih s kronično boleznijo. Še en dokaz, da je gibanje zdrav in učinkovit zdravstveni ukrep z minimalnim tveganjem neželenih učinkov.Vira: https://bjsm.bmj.com/content/45/12/987 in https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/774421
< Page 3 | Page 5 >